Gilette zal van de mannen wel even een SJW maken

Gillette leert op de harde manier dat de meeste mensen geen morele lessen van hun scheermesjesfabrikant willen nadat ze een kolossaal boomerang-effect hebben ervaren tegen een marketingcampagne en ‘foute mannelijkheid’ veroordeelden.

Vanaf maandagavond had de clip meer dan 122.000 dislikes en op YouTube (een 1:10 like: dislike ratio), waarbij negatieve opmerkingen sneller oplopen dan ze kunnen worden verwijderd.

Met de slogan ” We Believe: The Best Men Can Be ,” presenteert de clip een lopende band van negatieve stereotypen van mannelijk gedrag, terwijl een voice-over benadrukt dat ” we kunnen het niet uitlachen, met dezelfde excuses .”

Dan, na het beschamen van mannen door ze te laten zien met de slechtste voorbeelden van hun geslacht en met weergaven van hun overtredingen tegen vrouwen en gepeste kinderen, toont de video een man die opkomt voor de deugd van een passerende vrouw – en een stortvloed van progressieve inmenging veroorzaakt door zijn eerder passieve medemannetjes.

Gillette is “van plan om verandering te inspireren door te erkennen dat het oude gezegde ‘Boys Will Be Boys’ geen excuus is , ‘ vertelde Gillette’s Noord-Amerikaanse merkregisseur Pankaj Bhalla aan de Wall Street Journal. ” We willen onszelf aan een hogere standaard houden en hopen dat alle mannen die we dienen mee zullen gaan op die reis om samen ons” best “te vinden .”

Omdat er niets is dat meer mensen van hun scheermesjes willen dan een zinvolle levensreis. Right???

Ironisch genoeg werd Kim Gehrig, de regisseur van de advertentie, gekozen via de samenwerking tussen Gillette en Procter & Gamble met Free the Bid, een programma dat is opgezet om de vertegenwoordiging van vrouwen onder advertentiedirecteuren te vergroten.

Reacties op Twitter #Gilette

[custom-twitter-feeds hashtag=”#gilette” num=10 height=500px autoscrolldistance=300]

bron: rt.com

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *